مهندس نجم الدين خبر داد؛

توليد سالانه 700 هزار موتور کم مصرف

یزدفردا "سرویس خبر "بر اساس هدف هاي تعيين شده در برنامه استراتژيک ايران خودرو، تا سال93 از توليد موتورهاي داراي فناوري پايين کاسته شده و توليد محصولات با موتورهاي TU5 و EF7 به سالانه 700 هزار دستگاه خواهد رسيد.

مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: در همين راستا طراحي و توليد موتور EF7 توربوشارژ براي محصولات کلاس هاي ابعادي D و E (بزرگ) و مصارف ويژه مانند خودروي پليس و برخي نهادهاي ديگر در دست اقدام است و در دهه فجر سال جاري، 25 نمونه آن روي خودروهاي سمند و سورن نصب و عرضه خواهد شد.
وي طراحي و توليد موتور ديزل بر پايه موتور ملي EF7 را از ديگر طرح هاي استراتژيک ايران خودرو در قواي محرکه عنوان کرد که توسط شركت تحقيقات موتور ايران خودرو طراحي و اولين نمونه آن روي سورن نصب خواهد شد.

مهندس نجم الدين، از عرضه اولين نمونه هاي اين موتور در اواخر سال 90 يا اوايل سال 91 خبر داد و اظهار داشت: ايران خودرو در حال حاضر امکان عرضه موتور ديزل DV6 پژو روي محصولات خود را نيز دارد و به مجرد عرضه گازوييل مناسب در جايگاه هاي سوخت، مي تواند محصولات سواري ديزلي را توليد کند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، طراحي و توليد گيربکس با برند ايراني توسط شركت تحقيقات موتور ايران خودرو را از ديگر برنامه هاي استراتژيک ايران خودرو در قواي محرکه دانست که در ستاد سياست گذاري پروژه هاي ايران خودرو به تصويب رسيده و مراحل مطالعات خود را مي گذراند.

وي موتورTU5 را در محصولات کلاس هاي B، C و D که 70 درصد تقاضاي بازار ايران را به خود اختصاص مي دهند، داراي نقش استراتژيک دانست و گفت: در کنار استفاده از فناوري هاي مدرن قواي محرکه، ايران خودرو توسعه فناوري نانو را نيز در دستور کار خود دارد و با همکاري برخي سازندگان قطعات ، نمونه هايي از فناوري هاي جديد نانو را در محصولات خود به کار برده است.
مهندس نجم الدين خاطر نشان ساخت: در سال آينده تعداد خودروهاي صادراتي ايران خودرو 75 هزار دستگاه برنامه ريزي شده که 9 درصد کل توليدات را تشکيل مي دهد.
وي اظهار اميدواري کرد: سهم صادرات ايران خودرو در سال 93 به 16 درصد کل سبد محصولات افزايش پيدا کند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، رانا و سمند جديد (ان.ايكس.هفت) را از جمله محصولات جديد ايران خودرو براي توليد در سايت هاي برون مرزي دانست که به منظور تامين نياز مشتريان بازارهاي صادراتي برنامه ريزي شده است.

وي با اشاره به بررسي هاي سالانه در مناطق و بازارهاي هدف، گفت: سال گذشته سودآوري فعاليت هاي برون مرزي و صادراتي، مورد بازنگري اساسي قرار گرفته و برنامه ريزي هاي تازه اي در اين زمينه به مرحله اجرا درآمده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا